DA biste bili uspešni u bilo kakvom poduhvatu, morate imati određeni cilj na kom treba raditi. Morate imati definisane planove za postizanje tog cilja. Ništa vredno nikada nije postignuto bez krajnjeg cilja, čije će se sprovođenje sistematski i kontinuirano pratiti iz dana u dan. Kako se može neko nadati uspehu ili kako se može znati da je uspeh postignut ako priroda ostvarenja – cilj – nikada nije ni bio određen?
Sada idemo u malo dublje proučavanje psihološkog principa na kojem se zasniva ovaj zakon određenog glavnog cilja. Pažljiva studija sprovedena na više od stitunu lidera u praktično svim sferama života otkrila je činjenicu da je svaki od njih radio sa krajnjim glavnim ciljem, ali i nedvosmislenim planom za njegovo postizanje.
Ljudski um je skoro poput magneta po tome što privlači one koji dele njihove dominantne misli, a posebno one koje se tiču krajnjeg glavnog cilja ili svrhe. Na primer, ako neko utvrdi da je glavni cilj i kao svakodnevnu svrhu rada privlačenje, recimo, stotinu novih kupaca koji će redovno kupovati određenu robu ili uslugu, taj cilj ili svrha odmah postaje dominantan uticaj zbog kojeg će vlasnih preduzeća učiniti sve što je neophodno da bi se ovih dodatnih stotinu kupaca privuklo. Da bi se postigao uspeh u prodaji ili u praktično bilo kom drugom poduhvatu, mora se postaviti meta u koju će se gađati, da tako kažem, jer ako nema tog cilja, rezultati će biti mršavi.
Postoji jedna tačka oko koje se slažu istraživači ljudskog mozga, fizičari, psiholozi, psihijatri, savetnici i edukatori. Jednostavno rečeno, to je da postoji snažna veza između događaja našeg života i naših misli i uverenja. Stoga, svako sa krajnjom svrhom i sa punom verom u svoju sposobnost da ostvari tu svrhu ne može biti trajno poražen. Može da se desi privremeni poraz, možda i više njih, ali neuspeh, nikad.
Postoji jedan siguran način da izbegnete kritike: ne budite ništa, ne radite ništa. Pronađite posao kao perač posuđa i ubijte svoju neprocenjivu ambiciju. Ta formula uvek deluje.
Ako umesto toga odlučite da krenete putem uspeha, vaš prvi korak na putu je da znate kuda idete, kako nameravate da putujet ei kada nameravate da stignete tamo, što je samo drugačiji način da se kaže da se morate odlučiti za određeni glavni cilj. Ovaj cilj mora biti napisan jasnim jezikom kako biste ga razumeli pre nego što to može da razume bilo ko drugi. Ako postoji nešto ‘maglovito’ u vašem cilju, onda on nije glavni. Jedan uspešni lider je jednom izjavio da je devet desetina uspeha bilo kog poduhvata u tome da znate šta tražite. Ovo je živa istina. Takođe, istina i za duhovne stvari.
U trenutku kada napišete izjavu o svom glavnom cilju, vi ste sliku tog cilja čvrsto utisnuli u svoju podsvest. Kroz neki proces, koji čak ni najprosvetljeniji naučniti noš nisu otkrili, priroda čini da vaša podsvst koristi taj glavni cilj kao uzorak ili nacrt koji vodi glavni deo vaših misli, ideja i napora ka ostvarenju vašeg cilja.
Ovo je čudna, apstraktna istina, nešto što se ne može vagati ili o čemu se čak ne može meditirati (duboko razmišljati), ali to je ipak istina.
Ovaj čudan zakon će vas odsvesti dalje u svoje misterije. Iskoristite ga.