MUDROST od Boga prevazilazi rasne predrasude i nacionalni ponos.  Ako nas vodi takva mudrost, mi nastojimo da iskorenimo iz svog srca bilo koju sklonost ka povlađivanju (Jakov 2,9).  Ne dajemo prednost drugima zbog njihovog obrazovanja, finansijskog stanja ili crkvenih odgovornosti; niti gledamo s visine bilo koga od naših suvernika, bez obzira koliko oni možda izgledaju siromašno.  Ako im Bog pruža svoju ljubav, onda sigurno i mi treba da ih smatramo vrednim naše ljubavi.

Grčka reč za licemera može ukazivati na glumca koji igra neku ulogu. U drevna vremena, grčki i rimski glumci su nosili velike maske dok su glumili. Otuda se grčka reč za licemera primenjuje na nekoga ko se pretvara, to jest lažno se prikazuje. Ovaj aspekt mudrosti od Boga ne treba da utiče samo na to kako se ophodimo prema suvernicima već i na to šta osećamo prema njima.

Apostol Petar je primetio da naša poslušnost prema istini treba da dovede do nelicemerne bratske naklonosti (1.Petrova 1,22).  Naša naklonost prema braći ne sme biti površna.  Mi ne nosimo maske niti glumimo kako bismo prevarili druge. Naša naklonost mora biti istinska, od srca. Ako je takva, steći ćemo poverenje suvernika, jer će oni znati da smo mi takvi kao što se predstavljamo. Takva iskrenost priprema put za otvorene i iskrene odnose među hrišćanima i pomaže da se u crkvi stvori atmosfera poverenja.

Božja mudrost je dar od Boga, nešto što trebao čuvati (Poslovice 3,21). Nažalost, sam Solomon je propustio da to uradi. Ostao je mudar dokle god je čuvao poslušno srce. Ali na kraju su mu mnoge žene strankinje odvratile srce od Boga (1.Carevima 11,1-8). Solomonov kraj pokazuje da je spoznanje od male vrednosti ako se ne koristi na ispravan način.

Buda je veru uporedio sa slepim džinom koji susreće oštrookog grbavca zvanog mudrost. Slepi džin, zvani vera, kaže oštrookom grbavcu: ‘Ja sam vrlo jak, ali ništa ne vidim; ti si slab, ali imaš dobar vid. Dođi, popni mi se na ramena. Zajedno ćemo daleko stići.’

Buda nikada nije podržavao slepu veru, već ravnotežu između srca i uma, između mudrosti i vere. To dvoje će zajedno daleko stići. Izreka da slepa vera može da pomera brda ispušta iz vida činjenicu da, pošto je slepa, vera ne zna koje brdo treba pomeriti. Tu je ključna uloga mudrosti, što znači da duboko razumevanje učenja ima presudnu važnost.

Kako mi možemo čuvati praktičnu mudrost? Ne samo što trebamo redovno čitati Pisma nego moramo nastojati i da primenjujemo ono što učimo (Matej 24,45). Imamo mnogo razloga zbog kojih treba da primenjujemo Božiju mudrost. To već sada znači bolji način života. Kvalitetniji način života.